Ändringar och ridpasset.

Det har blivit lite ändringar i veckoplaneringen jag och mamma har bestämt att Livett ska få sin vila på Onsdag så jag rider henne i morgon ocg sen får hon sin sommarvila i ca 1-1,5 vecka.
Men i morse så longerade jag Ayla det gick rätt så bra hon var pigg men hon var rätt så okoncentrerad och så vill hon helst dra sig in till mitten så då fick jag hjälpa till att hålla henne ute på volten men pisken jag höll den bara vid det stället som jag inte ville att hon skulle vara på. Behandlade henne efter jag hade longerat henne! 
Sen så red jag Livett det gick sådär hon var jätte okoncentrerad och var mer intresserd av det som hände runt om henne jag skrittade fram i sommarhagen skrittade ett varv den är säker 1-2 km runt om sen gick jag in på ridbanan där jag försökte jobba henne men det gick inge bra hon var bara i luften typ så jag ville inte bråka meed henne så jag red rätt så kravlöst.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0