hoppträning 18/9-12

När vi kom fram så satte vi på henne alla sakerna, när vi var klara så hoppade jag upp jag skrittade fram där ute först gick sen in i ridhuset och kortade upp tyglarna och jobbade henne lite i skritten hon käöndes lite stel i början men när jag börjadde trava och hon blev lite varm så mjukade hon upp sig och blev fin. Tog lite galopp i ett raskt tempo. Sen så skulle vi trava över bommar och ett skrittsteg i mellan bommarna i början vart det mer en ett skrittsteg men när jag gjort det några gånger så gick det bra. Vi skulle göra samma sak i galoppen och deyt gick mycket bättre. Och sedan så kom vi på ett litet räcke kom väldigt för nära första gången men kom en gång till och då gick det bättre. :). När vi hoppat det ett par gånger så skulle vi komma på först ett räcke sen en oxer det gick bra, vi gjorde sen en liten bana. Hoppa den en gång och det gick väll sådär sen så höjde vi hindrerna lite och gjorde samma sak fast dom var högre i slutet så gjorde vi en till bana första gånden jag hoppade den så vra hon inte riktigt framåt så kom lite för nöra. Hoppade den en gång till och jädrar vad hon taggade till då och så gick det perkekt. Sen så travade jag av henneoch skrittade av henne.
Vart inga nya bilder så det får bli gamla.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0