Dagen innan tävling!

Dagen innan tävling så badar jag nästan alltid Ayla i fall det inte är jätte kallt. Jag brukar rida igenom dom program jag ska rida 2 gånger i fall det är dressyr i fall det är hoppning så tar jag det lungt. Efter jag ridit så gör jag rent sadeln, smörjer träns,stigläder,stövlar och stropparna på sadeln. Sen så byter jag schabrak till ett vitt i fall det är dressyr. jag packar transporten så det är klart när vi ska åka nästa dag. När Ayla har torkat så borstar jag av henne. När jag gjort det så får hon gå in i boxen annars så sätter jag på henne ett täcke om hon ska gå ut. På morgonen när jag vaknar så äter jag lite frukost, när jag går ut så har Ayla varit ute ett tag så jag tar in henne. Och så knoppar jag henne och borstar lite till. Sen så lastar vi och sedan bär det av till tävlingen.
Så ser det ut för mig en tävlings dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0