RIDLÄGRET PÅ MARCKEBÄCK Hoppningen

Nästa dag när vi vaknade så åt vi frukost. Och sen så gjorde vi lite andra saker och så, Och när vi hade ätit lunch. Så gick jag ner för att göra iorning Ayla inför hoppträningen för Britt, när jag var  klar så red jag fram´henne på ridbanan red inte fram så länge utan skrittade mest. När den andra gruppen var klar så red jag fram lite mer ordentligt hon kändes mjuk och fin i sidorna.När Britt kom så presenterade vi oss. Och sedan så skulle vi bara rida så som vi brukar göra så att hon fick se hur vi red och så. Hon sa att Ayla verkligen var en fin ponny och att jag rider henne på ett bra sett riktigt kul att höra. Sen så skulle vi rida över några bommar i både galopp och i trav det gick bra.
Vi skulle sen hoppa en studs, dom första gångerna så gick det sådär men när jag hade kommit några gånger så gick det jätte bra. Vi skulle sedan komma på ett räcke och senen oxer och det var som om dom var på långsidan men dom var lixom ändå svängda. Det gick bra och vi hoppade sen samma sak fast åt andra hålet det gick också bra. Och sist så skulle vi hoppa en oxer och det gick sådär vi skulle sen hoppa bana på allt vi hoppade den 2 gånger första gången gick sådär hon kom lite nära på några hinder men annara bra. Sista gången gick mycket bättre och banan låg på ca 85-90 cm.
När vi var klara så lastade vi in Ayla i transporten och jag packade in allt och sa hejdå till alla och så åkte vi hem.
 

Kommentarer
Postat av: Alice Lundberg

Ser urtjusigt ut.

2012-10-10 @ 08:50:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0