En helt vanlig stalldag för mig!

En vanlig stalldag för mig brukar se ut så att jag när jag kommer hem från skolan så brukar jag slänga i mig något att äta innan jag går ut i stallet. När jag väll är ute så brukar jag i bland oftast inte mocka det brukar mamma göra på morgonen, sen så gör jag hennes mat i fall mamma inte har gjort det också. Sedan så går jag och hämtar Ayla och borstar henne och så rider jag ut en sväng eller så rider jag på banan. När jag ridit så sopar jag stallgången, tvättar bennskydd i fall dom vart leriga, och så tar jag ibland av schabraket någon gång i veckan så smörjer jag också inte sadel för vi har ingen lädersadel utan bara tränserna, stövlarna och så stigläder och stropparna på sadeln. Och när det är klart så brukar jag gå in och ca kl 19.00 så går jag ur och tar in dom. Så brukar en helt vanlig stalldag se ut för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0