Gårdagens hoppträning! :D

Igår, så när vi kom dit så lastade vi ut tog på all utrustning och så började jag att rida fram. Red runt lite och försökte göra henne mjuk i sidorna genom att rida massa volter och så. Tog lite galopp också, sen så när vi började så skulle vi galoppera på en volt nåt varv med 2 st galoppbommar och sedan sakta av till trav och komma på bommar och fatta galopp och gå in på en mindre volt med en galoppbom, det gick jätte bra tyckte jag. Vi skulle göra samma sak åt andra hålet det gick också jätte bra. Vi skulle sen trava in på ett kryss och landa i galopp och räkna galoppsprången till ett räcke gick sådär hon vart lite stark ibland men annars så gick det bra.
 
Vi gjorde också så att vi kom på en linje och sedan på den där mindre volten och sedan på en oxer gick inte så bra på linjen jag hoppade före henne men på oxern gud vilket perfekt språng kändes som att jag flög nee haha. Men vi skulle sist komma på en oxer hoppade den 2 gånger första gången köm jag lite nära men andra gick helt perfekt. Och allra sist hoppade vi bana på allt tyckte att det gick kanornes. Jag travade sedan av henne och så skrittade jag några varv, när jag kom hem så tog jag på henne liniment eftersom hon var så stel och lindade hennes ben.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0