Ayla hoppträningen! <3

Träningen idag, tyckte jag gick väldigt bra till när vi hoppade bana allt gick jätte bra tills sista hindret.
Vi började träningen med att vi alla skulle rida på en volt och korta stegen och länga dom, gick super med att korta dom med helt okej när vi skulle länga de. Sen så skulle vi rida utan stigbyglar och rida lätt över några bommar har inte ridit utan stigbyglar på jätte länge. Vi skulle hoppa ett kryss oxer eller hur man ska säga utan stigbyglar dom första gångerna gick det väll sådär men dom sista gick det jätte bra.
Vi hoppade sedan en oxer sen så skulle vi släpa stigbyglarna och gå in på en volt där det var en liten cavaletti(stav) bom, och sedan ta dom igen och komma på et räcke det gicke verkligen jätte bra vi hade ett bra flyt. Vi hoppade på ett räcke och sedan studs och sen en oxer också det gick jätte bra i vänster varv men i höger ville hon liksom in till mitten eller hur man ska säga.
 
Vi hoppade bana på allting sen på ca 90 cm, gick verkligen bra kom jätte bra på en oxer som också var väldigt bred men till sista hindret så gick det lite för fort och så var den nog också lite för bred för henne ni ver ju att hon har svårt att hoppa brett. Så hon stannade, hon stannade igen men då så tog vi en liten mindre galoppsträka och då hoppade hon jätte fint. Vi skulle hoppa det åt andra hållet när jag kom på oxern så stannade hon igen och då tar hon upp huvudet och jag slår min läpp i hennes huvud så har värsta fläskläppen nu. Men hon hoppade sen i alla fall då gav jag henne massor av beröm. Men jag är ändå jätte nöjd hon skötte sig super tycker jag. <3
Mamma skulle ta bilder men hon glömde visst det tyvär :/
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0